ivantanpaettsyskon.blogg.se

Att vår resa till barn inte skulle bli enkel har jag alltid känt på mig på något vis. Men att tålamodet, sorg och rädslor skulle testas så här mycket... det hade jag ingen aning om..

V 17+4 Energi och frihet

Söndagskväll
En kopp te
Några buffar
Glad dotter
Förkyld sambo ;)

Känner sån energi och frihet !❤️

Jag ska inte gå till jobbet i morgon
Nu förstår jag hur mkt det har drenerat mig på sistonde sen dom tog upp alla konstiga saker.. 

Träffade bm i fredags. Min dotter och mamma var med. Lyssnade på hjärtljuden och lillebror smet undan snabbt som vanligt. Men bara jag får höra hjärtslagen för någon sekund så känner jag ett lugn som kan hålla sig ett par dagar. 
Min bm sa när vi pratade om ultraljudet och beskedet om att moderkakan låg för "exit" även denna gång.. "att nu är det ingen fysisk ansträngning och ta det lugnt som gäller." Känns som en tickande bomb lite. Placenta Previa e inge kul :(

När jag berättade att jag skulle vara hemma nu ett tag så utbrast min bm "åh! Jag blir så stolt över dig!!"
Ha ha

Jag är en envis åsna
Men nu ska jag ta mig tid att vila. 

Får onda sammandragningar av små små saker.  Måste sätta mig på huk eller  på en bänk för att allt ska lugna sig. Helst lägga mig ner i en soffa. 
Å de e ju inte bra..

Känner frihet och lugn av att bara ha mig själv å tänka på ett par dagar nu. 

Å snart är det onsdag och en ny vecka börjar. Vecka 19. En stor milstolpe. Det var i 18+3 vi fick beskedet att vår första dotter inte längre levde. När jag är över det och när RUL är gjort... då ska jag fira med att köpa lillebrors första kläder och boka in en ansiktsbehandling :)

Kram på er å hoppas ni haft en fin helg trots allt regn 💛

Ps. Shoppade loss på nätet i helgen. glammom.se har 20% på allt idag söndag för att fira morsdag. Slog till på 2 amningsbh:ar och en amnings/gravid T-shirt.


 Och så shoppade jag fler kuddar från afroart.se. Älskar dom! Där va de me rabatt 😋


+ vita lakan med svarta prickar från Hemtex. 

Gulp, nu får jag låsa in plånboken ett tag 😁😜men e helt besatt av prickar just nu 😉




#1 - - Emmet86:

Nu får du vila!
Och idag är det exakt 2 v kvar till RUL för oss. Du kan ju gissa hur pirriga och nervösa vi är, sista kontrollen för oss var KUB och det kommer vara 6 v mellan de besöken.
Vi har redan handlat en del saker till Pumpkin. Och i helgen bokade vi målare samt valde tapet och färg till barnrummet. Nu väntar vi på datum när målaren kan komma, vi vill inte att de ska komma innan RUL. Nästa steg för oss är att köpa golv och boka golvläggare. Vi renoverar vårt gamla arbets- och gästrum som bebisen får ett eget rum!

Svar: Förstår det!! Spännande!! Vi har 2 dagar kvar!! Ihhhh!
Vad kul att göra i ordning barnrummet!! Då blir allt lite mer verkligt ;)
💛
Längtan

#2 - - Emmet86:

Har börjat ringa in vagnar också, vilken har ni eller ska ni köpa en ny?

Svar: Vi provar att köra med vår gamla, sen får vi se om vi känner att vi behöver en syskonvagn ev :)
Vi har Teutonia Be You. Jag gillade den :)
Sen har vi en Brio Sulky med som jag gillade mer när hon blev större.
Men man e ju bra sugen å köpa ny nu ;)
Men måste hålla i slantarna lite ;)
Längtan

#3 - - Emmet86:

Ja, kan man återanvända från barn 1 är det ju toppen. Det är väldigt dyrt allt inför första barnet, vi har inget alls och måste köpa allt. Vi ska kolla på vagn efter midsommar, men det lutar åt en Emmaljunga viking.

Till top