ivantanpaettsyskon.blogg.se

Att vår resa till barn inte skulle bli enkel har jag alltid känt på mig på något vis. Men att tålamodet, sorg och rädslor skulle testas så här mycket... det hade jag ingen aning om..

V 5+5 å det är vååår!

Allmänt, Graviditeten, I väntan på ett syskon, IVF, vecka 6 Permalink4
Vilken dag det var igår!! :) Jag älskar våren!! Jag var iväg på dans på fm med lillskrutten. Även om jag vet att det säkert inte är nån fara så tar det emot att dansa runt fullt ut med henne.. Men jag gjorde mitt bästa ;)
 
Sen grillade vi korv ute i solen och efter det somnade hela familjen utomhus.  Vakande helt röd i ansiktet.  Ops! ;)
(Dottern låg i vagnen så hon va skyddad  😉)
Men grymt skön känsla att sova utomhus!
 
Jag har nog börjat bli mer trött nu. Å har börjat bli lite lite kvalmig ibland. Å tuttarna är ömma. En läckte tom idag märkte jag när ja skulle in i duschen!? Kan ja inte minnas hände de förra gångerna?
 
Har även som lätt träningsvärk i nedre magen. Kan musklerna där redan ha börjat tänja sig?!? Ja kanske, brallorna sitter ju inte skönt just nu. Det lutar åt att kliva i gravidjeans snart. Gör ont med tryck på magen ..
 
Nä nu e se dags för soffläge å sen tidigt sänggående. My new life ;)
 
 
Å grattis emmet86 än en gång! Hoppas du mår bra ❤️
 
Å tack för kommentaren om ev. lätt överstimmulering. Jag ska fråga på kliniken nästa vecka när vi ska dit på det tidiga ultraljudet. 
Hjälp vad nervös jag kommer vara då!! 😁
Kram!
 
#1 - - Emmet86:

Så galet spännande allt är. Men för oss känns det totalt overkligt, "glömmer bort" att vi plussat för har inte fattat det. Du är inte så långt före mig. Jag är i vecka 5 (4+3) och har BF 12/11. Vi ska på ultraljud den 27 mars, och sen åker vi på semester till Teneriffa. Underbart! Blir dock väldigt sen inskrivning för oss av den anledningen, först i vecka 10. Men vi hinner inte med det innan semester. Vilken BF har du? Och när är det UL?

Svar: De e ingen stress me inskrivning tror jag. Man sitter mest å pratar och går igenom livsstil å lämnar lite blodprov mm :)

Jag glömmer med bort väldigt ofta att detta e verkligt. Känner ju i kroppen men kan inte få in det i huvudet ändå. Å så är det tills man har det där lilla knyttet i famnen ;) å jag kan knappt idag ibland förstå att jag är mamma till den där underbara lilla varelsen. ;)

Galet kul att vi bara är en vecka i från varann :) !! Jag tror jag har BF 4/11. Men det kan lika gärna bli i mitten av september om denna vill titta ut lika tidigt som vår dotter ;) fast det hoppas vi ju inte , även om allt gick bra.

UL är 19/3 😜✌️. Pirrigt!!!!
Kram!
Längtan

#2 - - Karin:

Grattis igen Emmet86! Häftigt!!! Var det fryst denna gången med? :) tredje gången gillt då som du sa ;) Hur mår du nu? Kände du något annat denna ruvningen? Hoppas ni får en härlig semester i solen! :) Att skriva in sig i v 10 tror jag är lugnt, det enda är om man nu skulle vilja göra KUB test ( men vanligare om man är närmare eller över 35 år), då tror jag blodprov ska tas strax innan den v och KUB typ i v 11-12 typ. Bloggerskan: låter som en härlig dag! Visst är det underbart att det börjat bli ljusare och snart även grönare :)

#3 - - Lisa (längtanefterlillal):

Här hänger man inte med i svängarna!!! Stort grattis Emmet86, så himla roligt! Stort grattis! 😊
Och blogherskan, visst är det härligt med våren som är i antågande, så härligt! 😊 Kram!!💖

#4 - - Emmet86:

Tack Karin och Lisa! Det känns helt och hållet overkligt, kan inte tro att det är sant fastän vi gjorde fyra test i helgen. Sak testa imorn också, på torsdag går jag in i vecka 6. Ja, vi fick en inskrivningstid vecka 10 först eftersom vi inte vill skriva in oss innan UL på kliniken och sen åker vi på semester i en vecka. Sambon har just fyllt 33 år och jag fyller 29 år nu i mars. Men vi ska göra Kub-testet ändå, vi har fått ok att vi hinner med det trots sen inskrivning.

Karin: Ja, efter vårt ägguttag fick vi fyra embryon direkt till frysen. sen har vi gjort frysinsättningar 3 gånger och nu tredje gången lyckades vi. skillnaden den här tredje gången var att vi gjorde insättning i stimulerad cykel med en blastocyst, istället för i naturlig cykel med dag-2 embryon som försök 1 och 2.

Just nu mår jag jättebra. Jag är inte mer trött än vanligt och mår inte illa. det som hänt är att jag fått en svullen mage, vilken döljs med tunika, och mina bröst ömmar mer eller mindre hela tiden och har vuxit.
jag misstänkte att vi lyckats innan test därför att det kändes annorlunda i kroppen. det kändes väldigt varmt i magen och som att det var något i magen, en ballong typ. och istället för mensvärk kändes det som ett gummiband som drogs ut och spändes hela tiden.

Till top