ivantanpaettsyskon.blogg.se

Att vår resa till barn inte skulle bli enkel har jag alltid känt på mig på något vis. Men att tålamodet, sorg och rädslor skulle testas så här mycket... det hade jag ingen aning om..

Lugn som gör mig nojig v 4+3

Allmänt, Graviditeten, I väntan på ett syskon, IVF, vecka 5 Permalink3
Har ju haft sån molvärk sen i onsdags. 
Men idag är det helt lugnt i magen..
Känner inget i brösten 
Igår kväll va ja spänd å molig som attan. 
 
Man e rädd när det molar
Man är rädd när det är lugnt 
 
Får nog vänja mig vid dom här känslorna. Dom kommer nog regera mitt huvud kommande 9 månader ;)
 
Läste igenom min gamla blogg lite, från min förra graviditet.. Är tacksam för att jag skrev då. För det gör att jag kan jämföra nu. 
 
Och jag skrev exakt samma sak där vid denna tidpunkt. "Känner mig inte gravid." ...men i v7 kom illamåendet. Så de e nog bara å passa på å njuta av lugnet ;).
 
I em blir det stallet me dottern. Bara klappa, inte rida. Vågar inte springa runt nu å hålla i henne å hålla i häst. Vågar inte spänna mig. Det känns som att jag har en spänd ballong där inne. Å så är jag rädd för att något ska hända.. Som sagt... Nojjigast i världen.;)
 
Lugn lugn lugn
 
Det ska jag ge min kropp
 
 


 
 
 
 
#1 - - Emmet86:

Nyfiken..när du skriver molvärk är det en känsla som mensvärk?

Svar: Ja... Fast ändå nån annan känsla oxå. Men väldigt lik mensvärk. Den natten när jag var rädd och hade ont så var det som en annan molvärk på nåt sätt.

Nu molar det igen i magen här på kvällskvisten å jag är rädd men försöker lugna mig med att de e växtvärk. Andas djupa andetag.

Ruvningen har jobbigt psykisk.. Men det här e jobbigt det här med känner jag :( man e så rädd att något ska gå fel nu med den lilla där inne.

Känner du molvärk? Vilken ruvardag är du på? Kram!
Längtan

#2 - - Emmet86:

Åh jag förstår dig. Är på Rd 5 idag. Om mensen inte kommer så är det tidigast rd10 man kan testa för att inte få falskt positivt. Ovitrelle sprutan sitter i upp till tio dagar. Har sedan igår känt mig lite svullen, är skulle om magen, och det känns lite som att det spänner och drar i magen. Men hade något liknande förra gången också...

Svar: Oh just det, ovitrellen sitter ju i ett tag. 5 dagar kvar! Till helgen vet ni. Hjälp vad spännande. Jag håller tummarna massor!
Uppsvälld mage känner jag igen. Jag var öm där nere i magen sista ruvarveckan. Så att det var lite obehagligt att ja byxorna tryckandes där. Det högg även till när jag rörde mig för snabbt. Men jag trodde det var sen äggplocket.
Och kändes som en liten ballong där innanför skinnet. Har oxå haft den känslan innan men denna gången kändes det lite mer tror jag... Lite mer tyngdkänsla på nåt sätt.
Åh ..vad man letar symptom för att hålla hoppet uppe... Känner så med dig nu sista veckan.

Nu när jag vet att jag var gravid så kan jag känna att symptomen var annorlunda denna gången trots att jag trodde att mensen skulle komma vilken sekund som helst. Det var en annan värk på nåt sätt.

Har haft ont i magen i natt med och det har gått kalla kårar i mig att nej! nu kommer mensen. Men... Phu. Nu e allt lugnt igen

Stor kram å massa kämparenergi till dig!!❤️
Längtan

#3 - - Emmet86:

Hallå där, hur mår du?
Har du fått tid för tidigt VUL på kliniken?

Själv är jag på RD8 idag. Det går såå saaaktaaa...Kliniken har ju beräknat testdag först på måndag (RD13), men kommer inte mensen innan så har jag och sambon bestämt att testa på lördag (RD11)!

Svar: Hej! Jo rå jag mår bra. Ska skriva ett inlägg snart om status ;)
Fortf rädd när det molar 😁

Hur känner du dig i kroppen?! Känns något annorlunda än sist?
Gud vad spännande!! Det närmar sig!! Jag tror stenhårt på er nu! Jag testade ju på rd13 med en 2 dagars så om ni testar på rd 11 me 5 dagars så kommer ni säkert få ett riktigt testresultat !
Ihhhh!!! Jag tänker så på er!! Håller tummarna massor ❤️❤️
Längtan

Till top