ivantanpaettsyskon.blogg.se

Att vår resa till barn inte skulle bli enkel har jag alltid känt på mig på något vis. Men att tålamodet, sorg och rädslor skulle testas så här mycket... det hade jag ingen aning om..

6+5 och nojjig igen ;)

Allmänt, Graviditeten, I väntan på ett syskon, IVF, vecka 7 Permalink3
Fram å tillbaka
Nojjig å lugn 
Så är livet ;)

Mådde ju så illa i lördag så jag var nervös för hur det skulle gå igår med jobbet. 

På söndagen var jag lite mindre illamående men hade huvudvärk å var väldigt trött. Å innan läggning på kvällen kom illamåendet igen. Som bara den. 

Men igår
Ingenting !?
Jätteskönt ju, men då blir ja ju nojjig igen..
Allt annat är som innan. Brösten , spänd  bebis mage. Men absolut inte den värken jag hade för några veckor sen som skrämde mig så. 

Aldrig är man nöjd ;)
Jag vill bara att det ska bli torsdag nu så vi får veta om ett hjärta pickar där inne. 
Snälla snälla
Låt oss ha en välmående liten skatt där inne. 🙏🙏💛


#1 - - Emmet86:

Förstår dig så väl. Är 5+5 idag och mina symptom kommer och går också. Är väldigt spänd inför tidigt UL och vill bara "få det gjort" så jag kan börja slappna av, ställa in mig på det här och liksom fatta att jag väntar barn. Försöker inte tänka så mycket på det nu, för världen kommer rasa om något är fel.
Mina symptom efter + har varit: svullen mage, men inte så farligt, har vanliga kläder. STÖRRE bröst som har ömmat mer eller mindre hela tiden. Och trött. Tröttheten kom i mitten av förra veckan och jag är helt slut på kvällarna och på morgonen när jag vaknar. Hade gärna jobbat deltid.. Jobbar 100% nu och vill göra det så länge det går, för sen kommer jag vara hemma väldigt länge efter förlossning. (Vi vill inte ha förskola fören 2 år, så det blir länge för oss båda).

Svar: Jag ville med vara hemma så länge det gick med vår dotter. Njuta när vi äntligen var i mål. Kommer göra likadant denna gång ❤️. Man får leva lite fattigt men jag vill inte missa en sekund 💕
Längtan

#2 - - Karin:

Lycka till på UL på torsdag, håller tummarna! Emmet86: när skulle du ha UL?

#3 - - Emmet86:

Längtan: Håller med! Om allt går bra föds vårt pyre i november och vi kommer välja förskola med start i januari 2018. Då är barnet 2 år och 2 månader. Sedan kommer förmodligen en av oss eller båda justera våra arbetstider lite, så att första året inte blir så långa dagar. Men bestämmer vi oss förs syskon så blir ju vi hemma igen så särskilt många långa dagar blir det ju inte. Samtidigt som förskolan är kanon för barnen, så jag vill inte att han eller hon ska gå miste om det :)

Karin: Jag har UL nästa fredag. Är då i vecka 8 (7+1). Just nu är jag bara väldigt spänd och nervös inför det. Vill ha bevis på att jag verkligen är gravid. 7 test räcker inte som bevis (mår bra, har bara haft extrem trötthet några dagar och större bröst som ömmat mer eller mindre hela tiden).

Till top