ivantanpaettsyskon.blogg.se

Att vår resa till barn inte skulle bli enkel har jag alltid känt på mig på något vis. Men att tålamodet, sorg och rädslor skulle testas så här mycket... det hade jag ingen aning om..

Vecka 22! 21+0 Aurora- och förlossningssamtal



Hej hej
Ny vecka igen! Jihoo! Men ja tycker det går segt framt nu veckorna.. Dom går fort men ändå kommer ja inte framåt på nåt sätt ;)

Idag har det varit mkt känslor och nerver. Jag var på både samtal för förlossningsplanering och aurora. Skulle eg varit på förlossningsplaneringssamtalet i måndags men då blev vår dotter magsjuk kvällen innan. Det var en ny erfarenhet att ta hand om kräk när man själv är gravid.. Hua..
Men tur att man är två när nåt sånt här händer. För det behövs verkligen 4 armar å händer när man ska reda ut en sån händelse i vår dubbelsäng 😁😁
Stor eloge till alla ensamstående!🌟

Men hon kräktes bara en gång som tur var å va pigg å kry dan efter igen.. 

Men därav så bokade ja om mitt samtal å som tur var fanns det tid precis innan jag skulle på aurorasamtalet. 
Å tur va det..att ja var där för båda samtalen .. För annars hade det kännts lite som att ja hade åkt dit i onödan i måndags. För hon ja träffa för planeringen sa mest att det samtalet var till för att ja skulle veta var som fanns å så.. Eftersom vi ändå inte kan planera min förlossning förrän senare när vi vet om moderkakan flyttar sig eller ej..

Jag känner att det kommer bli väldigt kort uppladdning om jag fått reda på att jag kan göra en vaginal förlossning .. För det får jag förmodligen reda på i v32..

Men det får gå..
Jag har svårt att sätta mig in i det nu när det me störst sannolikhet blir snitt. Men min dröm e att få ta revanch å föda vaginalt igen. 

Hon frågade om jag ville att hon skulle undersöka mig, för att kolla livmodertapp mm eftersom ja fortf har mkt sammandragningar.. 
Jag var inte alls förberedd på det.. Brukar velat ha duschat innan en sån undersökning ;) Men samtidigt kändes det dumt å tacka nej när ja väl va där. Så jag tog några våtservetter ja hade i väskan bakom draperiet där man klädde av sig så kändes det lite fräschare ;)
Tur att man e småbarnsmamma å alltid har tvätt-saker i väskan ;)

Allt såg bra ut å jag fick se lillebror en liten snabbis. Lugn å sovandes tror jag ;)


Sen va det dags för aurora å hon jag träffade var mysig, varm och lugn. Men hon sa oxå att vi nog måste träffas igen när vi vet mer om vilken slags förlossning det blir.. Så jag bokade Ny tid hos henne dagen efter ultraljudet i september där moderkakan ska kollas upp i v32. 

Men jag fick ösa ur massa av min oro, fick ställa massa frågor jag hade skrivit ner å så grät ja e del med som alltid när jag pratar om mina förlossningar. ;) 

Fick trygga svar på mkt och fick besked om att dom kommer att låta mig komma in tidigt när jag får värkar då jag e snittad en gång å då vill dom ha extra koll på mig å barnet. Jag älskar orden "extra koll" när det gäller mig och graviditeter ;)
Och jag kommer kunna bryta för snitt om jag blir för rädd och känner att jag inte klarar mer psykiskt. 

Men vi ska prata å planera mer där i september. 

Här kommer veckans magbild med. 




Till top