ivantanpaettsyskon.blogg.se

Att vår resa till barn inte skulle bli enkel har jag alltid känt på mig på något vis. Men att tålamodet, sorg och rädslor skulle testas så här mycket... det hade jag ingen aning om..

V 9+6 är det bebisen jag känner??

Allmänt, Graviditeten, I väntan på ett syskon, IVF, vecka 10 Permalink9
Detta låter asskumt...vågar knappt skriva det. 

Men jag undrar om det är bebisen jag känner. Har ju känt denna känslan under tidigare graviditeter så jag känner igen det. Och det är inte något bubbel i tarmarna jag känner nu.. Det är lite mer som plopp plopp inne i magen på ungefär samma ställe  å det är flera flera gånger nu på fm jag känt det.  Det är när jag sitter ner å jobbar lite framåtlutad... Så den blir säkert lite klämd ;)

Men det måste ju vara helt omöjligt att en sån liten filur kan kännas redan nu? Hmm...

Annars så gjorde jag en fet tabbe i morse å tog på mig en parfym kag inte använt på länge. Fy fasen..
Så nu sitter jag och klöks av mig själv 
Hua..


#1 - - Emmet86:

Det låter ju väääääldigt tidigt. trodde inte man kunde känna något förrän halvvägs, i alla fall för mig som förstagångare...återstår att se.

Svar: Ja vet, det kan nog inte vara bebisen. Men när det kändes så himla likt så började jag fundera. Men den e ju mini mini. Den kan ju inte orka ge puffar redan nu? Får se hur det "utvecklar" sig ;)
Längtan

#2 - - Karin:

Kanske kan vara bubbeligheten i magen/ tarmarna du känner?

Svar: Kanske.. Och antagligen.. Men det vår så himla likt det där lilla pickandet man känner i början ;)
Längtan

#3 - - Emmet86:

Sitter här och försöker att inte drabbas av panik...
Gick in i v 10 idag och vi hade sparat ett test för att göra sista gången när vi gick in i tvåsiffrigt...Vi har haft starka utslag på alla test men idag syntes det knappt något alls!?! Och så klart har vi inga fler test hemma! VUL i v. 8 visade ju att allt var bra, men kan det vara nåt fel nu? Åh fy, slits sönder av oro här.

Svar: Åh kära du.. Förstår att ni e skiträdda!! Men mår du inte illa å känner andra symtom? Jag tror det är fel på testet... För även om något skulle vara fel så hade det inte gått så här fort att alla graviditetshormoner lämnar kroppen å testet visar blankt. Jag tror allt är bra med er lilla skatt. Men jag hade ringt vår kära fina klinik och berättar om oron. Jag är säker på att dom kan klämma in er för ett ul. Gör det så du kan släppa oron ! Lova! Stor stor kram å skriv här hur det går. Håller tummarna massor att allt är som det ska! Kraaam!❤️❤️❤️
Längtan

#4 - - Emmet86:

Ja, alltså. Hjärtat är i halsgropen. Jag mår ju precis som alla andra dagar...Men så började jag googla och det var många som hade haft MA och mått "gravid". SÅ RÄDD! Vi har tidigare testat med klinikens test och RFSU-test. I morse gjorde vi ett med apotekets egna...Sambon har varit och handlat ett Clearblue digital så jag ska ju göra det (men bäst är väl på morgonen?!) och om det verkar skumt igen så ringer vi kliniken direkt imorn. Jag har ju inte haft inskrivning än så känner att jag är lite mellan stolarna...

Svar: Nej men ring ivf-kliniken! Jag hade gjort det direkt så kanske ni snabbt kan få komma på ett ul idag!

Det jag menade med symptomen var att för två veckor sen så såg dom ett hjärtan slå i din mage och om något skulle hänt efter det så borde inte dina grav.hormoner gått ner så mkt på den korta tiden så att testet visade helt negativt. Ring kliniken å prata i alla fall så du kan dämpa oron lite.
Å du behöver inte vänta tills morgonen med testet när du är i denna veckan tror jag. Jag vet att jag gjorde det mitt på dan när jag druckit massa vatten i förra graviditeten å det var ett starkt plus. Det är bara när det är supertidigt som det behövs göras på morgonen.
Skriv här sen igen snälla ❤️ kram!!
Längtan

#5 - - Emmet86:

Tack fina för orden! Jag gör testet när jag kommer hem ikväll, fy vad jobbigt det här är. Vill bara åka hem nu!

Svar: Har du testat!?!
Längtan

#6 - - Emmet86:

Testade med clearblue vanliga nyss och det blev ett starkt streck på en gång! Sambon var likblek innan nu ska han tydligen fira med godis. Jag är bara så arg på testet från imorse, det var verkligen bara ett spökstreck då. Fattar inget alls.

Svar: Å va skööönt!! Jag har tänkt på dig massor idag. Fira med massa godis nu! :) å kontakta dom som gjort det andra testet å skäll ut dom! ;) kram!!
Längtan

#7 - - Emmet86:

Tack fina! Illamåendet är ju kvar, suck när går det över..9+1 idag och på måndag är det äntligen inskrivning hos BM!

#8 - - Karin:

Puh emmet86! Jag tror clearblue är de absolut i särklass bäst!! Litar mest på dom! Även Äl testen med glad gubbe de är enklast och bäst. Försök ( jag vet det är ju svårt!!), att inte ta fler test och landa i att du ÄR gravid! ;) du ÄR det! Håller tummarna stenhårt för att allt ska gå vidare bra. Kan tänka mig att det är såå svårt att våga hoppas! ( kommer vara lika rädd själv OM vi nu lyckas igen?!) kanske kan ni boka tid för ett extra UL? Kram

#9 - - Emmet86:

Tack Karin!!!! Ja jag måste ju bara börja våga tro på det nu! Är i v 10 nu och ska på inskrivning på måndag. Vi ska göra kub så blir ju ul för oss inom ett par veckor. Håller tummarna så gör dig, vilket försök blir det för er? Ge inte upp!! Vi lyckades på tredje.

Svar: Emmet86! Hur gick det hos bm? 💛
Längtan

Till top