ivantanpaettsyskon.blogg.se

Att vår resa till barn inte skulle bli enkel har jag alltid känt på mig på något vis. Men att tålamodet, sorg och rädslor skulle testas så här mycket... det hade jag ingen aning om..

V 12+6 Bebisens första saker

Allmänt, Graviditeten, I väntan på ett syskon, vecka 13 Permalink3


Köpte en prenumeration på Vi Föräldrar nyligen. Då fick man bl.a. i gåva en filt och en liten skallra i form av en kanin.

Idag kom paketet :)
Så nu har bebisen sina första saker. ❤️
Superfina var dom. Filten känns supermjuk och skön. 👍

Hi hi 
Är detta verkligen verklighet?

Idag och igår har jag känt den lilla fisken sprattla där inne igen. Det bara måste ju va bebisen?


#1 - - Emmet86:

Duktiga du!!!! Vi köpte de första sakerna samma dag vi plussade! På torsdag går jag in i v 13, en milstolpe. Och på måndag är det äääääntligen kub! Vårt andra ul blir det. Så nervös nu. På torsdag till söndag åker jag till Polen med en kompis, blir skönt med miljöombyte och fokusera på annat några dagar innan så jag inte stressar upp mig. Ser allt bra ut på månad berättar jag för chef o kollegor nästa vecka :)

Svar: Allt kommer se bra ut på måndag! Jag är helt säker!❤️ men förstår att ni e nervösa ;) ett tips. Drick nåt sött eller ät godis en stund innan , då blir det lite mer fart där inne ;) ;)💃
Skönt att åka iväg ! Avis!
Vad köpte ni för sak när ni plussade?
Längtan

#2 - - Emmet86:

Tack för pepp :) Jag försöker hålla mig lugn. I em ska jag till HM och kolla på mammakläder dessutom. Är 20 % rabatt vid köp av tre varor, kanske ska passa på...Fast magen är liten fortfarande, även om den börjat växa nu. Ja, det ska bli skönt med resa. Även om det bara var 1 månad sedan Teneriffa. Men jag har alltid rest väldigt mycket och något vi hoppas på att göra med Pumpan i magen också. Det vi köpte när vi plussade var en varsin vald outfit. Jag valde ett sett från Polarn som jag spanat på. Sambon valde leggings och en ursöt body i dubblestorlek (han är praktisk) från Lindex!

Svar: Kallar ni den pumpan 💛 vi kallade vår dotter lillpumpan när hon va i magen ;) för vi började odla pumpor just när jag plussade ;)
Den här har inte fått något riktigt namn än.. Skatten... Humlan .. Bebisen blir det mest ;) hoppas det kommer ett smeknamn snart för oss ;)
Längtan

#3 - - Emmet86:

Ja, vi hade äggklock vid Halloween så de har alla kallats för Pumpan. Detta är ju egentligen Pumpan3 då :) På måndag ska vi äntligen och förhoppningsvis få se den igen! Vi spånar mycket namn, jag vill gärna ha det så färdigt som möjligt så vilan testa direkt på BB om det passar bebisen!

Svar: Lycka till idag nu! Det kommer gå toppen!! ❤️
Längtan

Till top