ivantanpaettsyskon.blogg.se

Att vÄr resa till barn inte skulle bli enkel har jag alltid kÀnt pÄ mig pÄ nÄgot vis. Men att tÄlamodet, sorg och rÀdslor skulle testas sÄ hÀr mycket... det hade jag ingen aning om..

29+6 och astmamedicin check 👍

AllmÀnt, Graviditeten, I vÀntan pÄ ett syskon, vecka 30 Permalink0
Inatt fick jag nĂ€stan lite panik. Fick knappt nĂ„n luft. Bullrade upp me kuddar för att kunna halvsitta nĂ€r jag sov. Men det var sĂ„ tjockt i bröstet Ă€ndĂ„ och en sĂ„n Ă€cklig hosta. 

I morse nÀr jag klev upp sÄ hostade jag nÀstan sÄ jag krÀktes plus att ja knappt kunde andas.

Fick en lĂ€kartid och hon tog sĂ€nkan, lyssnade pĂ„ lungorna Ă„ kollade öron mm. Hon skrev Ă€ven ut luftrörsvidgande astmamedicin som hon hoppas ska hjĂ€lpa lite. Hon kollade Ă€ven min syresĂ€ttning Ă„ den var bra. 

Innan ja hĂ€mtade ut medicinen sĂ„ ringde jag min bm för att försĂ€kra mig om att jag fick ta den nĂ€r ja va gravid. Det fick jag ;) och hon sa att det var Ă€nnu viktigare att jag tog sĂ„n medicin vid sĂ„nna hĂ€r besvĂ€r nĂ€r jag Ă€r gravid. 

Testade den direkt nĂ€r jag kom hem Ă„ det lĂ€ttade lite lite. Men inte mkt. 
Nu ska ja sova en stund Ă„ försöka ta igen lite sömn. Har precis krĂ€ngt en tallrik me pasta, pesto, feta Ă„ tonfisk igen 😜 sĂ„ aptiten e de inge fel pĂ„ i alla fall 👍😉


Till top